Søker venner i Oslo omegn

Hei. Jeg er en skilt kvinne på 46 fra Oslo. Jeg har to barn og er veldig glad i hagearbeid, gå turer og lage mat. Jeg savner nære venner/venninner og kunne tenkt meg å bli kjent med noen her, for jeg synes det er vanskelig å etablere nye kontakter i voksen alder. Hilsen Trude

Hej dame på 47 her syns også det er vanskelig å finne venner i voksen alder .vil gjerne bi kjent med deg

Hei hei. Mann 47 fra oslo her. Jeg er også skilt og 2 barn. Jeg synes også det er vanskelig å komme i kontakt med noen.

Hei, kvinne på 37 år fra Oslo, ta kontakt hvis du er interessert :)

Hei hei. Åssen går det med deg

Som innflytter er det ganske håpløst, om man ikke henger seg på barna sine aktiviteter og treffer andre foreldre der…

Ellers er vel det “letteste” å finne et miljø hvor man treffer andre med samme interesser som en selv, og da vil jeg gjerne nevne disse–

Om du er glad i turer eller å bare ta en kaffe, øl eller pizza med andre som har lyst til det samme, så heng med på

Om man har lyst til å bli kjent med andre kreative sjeler, så sjekk ut www.underskog.no

Om man er glad i å lage ting (sløyd og sånn) så sjekk gjerne ut
www.bitraf.no

Ellers så er det ganske mange som arrangerer forskjellige hobby/interesse/bransjetreff gjennom Meetup, sjekk ut www.meetup.com og søk på Oslo (eller nærmeste by fra der du bor)

Liker du brettspill, fantasy, sci-fi, rollespill som D&D, stikk innom spillerommet til Outland i Grensen når de spiller “ditt” spill (www.outland.no)

…jeg kan også anbefale spillavdelingen (og selvsagt alle bøkene) på nye Deichman, der har de masse brettspill man kan låne, og sånn stort sjakkbrett på gulvet - og det er alltid mye folk der, så man helt sikkert kan få med seg på en runde eller to…

Er man glad i gaming, så sjekk ut House of Nerds (www.houseofnerds.no) eller finn noen å spille med på discordene til Nerdelandslaget (sjekk ut www.nerdelandslaget.no) eller Trønderbataljonen…

Glad i foto og bilder?
Sjekk ut Oslo Kameraklubb (www.oslokameraklubb.no)

Glad i bil eller mc?
Tyrigrava har treff nesten alle ukedager i sommersesongen hvor det bare er å møte opp og vise frem eller se på biler (forskjellige dager, avhengig av om man vil se amcars, veteranbiler eller alt annet) eller syns at motorsykler er kulest (onsdager). Sistnevnte er også en fin måte å finne andre å kjøre turer med - sjekk også Bikelife på Facebook. Ikke så aktuelt om vinteren, men heng gjerne med på vårslippet når sesongen åpner igjen, da kjører vi en tur med flere hundre sykler i følge samtidig.

Ellers er det ofte quiz på diverse puber rundtom i byen, gjerne på onsdager fra rundt klokka fem-seks, f.eks Broker og Safe as Milk (Ensjø) hvor det bare er å stille opp og så setter man seg sammen med noen.

Sjekk også ut Facebook for grupper for området du bor i og foreslå eller heng deg med på aktiviteter der…

Meld deg til å gå Natteravn der du bor …selv her ute på landet, har vi sånt… det er et fint sted å bli kjent med folk fra nærområdet, i tillegg til at du gjør noe nyttig…sjekk www.natteravn.no

…eller meld deg inn i ting som Røde Kors, Norsk Folkehjelp, Lions, Odd Fellow, Rotary…Der er det både sosialt og man hjelper andre.

…håper dette kan inspirere noen av dere ute til å finne nye venner, ihvertfall :-)

Jeg er selv en etablert fyr på 49 som jobber i men bor litt sør for Oslo. Fikk nylig (endelig) diagnostisert ADHD Uoppmerksom Type, og livet mitt har snudd fra å være mørkt og tungt til lyst og lettere… og jeg har selv tenkt å henge meg på noen av tingene jeg har nevnt over :-)

Hei, Trude.

Jeg synes også det er vanskelig å få nye bekjentskaper her i Oslo.
Er kvinne på 48 år, skilt og har tre barn, og søker nye venner å omgås.

Ta gjerne kontakt på melding her inne :)