Er usikker hvor bra det er å være på sosiale medier når man sliter psykisk. Sybes ihvertfall ddt er dumt at arbeids plasser fremmer sosiale medier velsig. Er mye på sosiale medier selv. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Sliter med fedme og at det er sårende å se alle klarer å gå ned i vekt. Tenkdr at hvis jeg dør av fedme er de enesre jeg vil skal komme i begravelsen min er mamma og pappa. De er de snilleste menneskene på jord. Mange mobber og karrer seg videre. Er lei av å se på det.
Det er godt dokumentert hvordan sosiale medier er designet for å gjøre folk avhengige av dem, og hvordan dette påvirker psyken negativt. Så det er bare å logge av.
Takk for svar og det er sant som du sier.
Ja jeg har følt måtte komme på sosiale medier for hvis ikke arbeidsgivere finner meg på sosiale medier eller at jeg har helt tom profil på facebook , så vil de bli usikre på meg og ikke ønske å ansette meg.
Tenker dette er en balansegang og det er vi som lever nå som er den første generasjonen som må finne ut av hvordan balansere dette med sosiale medier.
Ingen er pliktig til å være på sosiale medier, så hvorfor vil du i utgangspunktet arbeide for noen som har slike holdninger?
Jeg skjønner deg godt, sommi22. Handler om balansegang. Kanskje noen ganger har man lyst til å være mere på sosiale medier selv også. Og noen ganger vil man bare helst slå av hele mobilen og ta detox, hehe :)