Hei, jeg har en sønn som har akkurat sluttet med Abilify Aripiprazol 10 mg for 4 dg siden. Han ville ikke gå gradvis ned på medisinen. Han var lei.
Hva kan skje?
Jeg har full forståelse for at han vil slutte med søppelet på dagen. Legene skulle vært tvunget til spise dritten selv!
Det kan komme noen ubehagelige bivirkninger i en periode etter at man har sluttet, men det er en liten pris å betale for å komme ut av zombietilværelsen.
Hvordan han reagerer på brå avslutning, er vanskelig å forutse. Men det er jo en grunn til at han fikk medisinen… Jeg anbefaler deg å rådføre deg med lege, ikke oss her inne. Du kan forøvrig lese mer om medisinen her: Abilify «Otsuka Pharmaceutical» - Felleskatalogen
Takk for svar. Hvilke bivirkninger vil han ha etter at han slutter med medisinen? Er det mer angst? Han har gått i litt over et år på Abilify, med et opphold da han falt for fristelsen å røyke hasj i en uke for 8 mnd siden. Så begynte han igjen tilbake på Abilify. Legen har sagt til meg hvis han slutter med medisin og blir dårlig betyr at han fremdeles er syk.
Takk for svar. Jeg skal lese mer om den medisinen.
Beklager dette kan gå virkelig ille. Det med at sykdommen kommer tilbake er litt bullshit. Men nye plager oyes. Håper sønnen din får det bra. Men det jeg har selv opplevd. Så er enveis billet til Sveits. Her snakker jeg om sexuelt men det er ikke alle. Fertilitet fremtiden ikke alle men mange. Hjerte lidelse diabetes beisjørhet kognetive problemer ikke klarer og være i jobb. Sexuel dysfunksjon vedvarende. Dette er ting som er skade. Så får du nevro babel av dem med med at det kommer nye nevroner men ja når du får et kutt så blir det arr dannelse.