Ikke helt "sjekketips", men

Nå er nok ikke hensikten med sidetmedord å dele sjekketips. Men, jeg trenger råd.
Jeg er en ganske ensom person, og har strengt tatt ingen omgangskrets i det hele tatt. Så de jeg treffer av mennesker er de jeg treffer på butikkene. Det vil si det som jobber på supermarkedet, klesbutikken, apoteket, etc.
Der er en dame som jobber på apoteket som jeg har lyst til å bli bedre kjent med, kanskje noe mer. Vi er begge godt voksne. Nå er det ingen lett ting å tippe alderen på damer, men om vi ikke begge er i 50-årene, så er hun nok i øvre sjikt av 40-årene. Altså, som sagt, godt voksne.

Jeg er ganske sjenert når det kommer til denslags, så jeg aner ikke hvordan jeg skal gå fram for å få kontakt med henne. En ting er vanlig butikk-snakk - det går veldig fint, men… that’s it, really.

Lurer derfor på; 1: Er det OK å søke kontakt med noen man treffer gjennon en sånn situasjon? Og, ikke minst; 2: Hvordan i all verden kan en sjenert mann, med ikke så veldig godt selvbilde, gå frem i en sånn situasjon?

Råd mottas med takk.
Kommer ikke til å “diskutere” dette emnet. Det er for flaut. Ikke heller svare på spørsmål, for det blir fort “off topic”.

:-) Bare Meg

Jeg mener det er helt greit og søke kontakt når du treffer noen i en sånn situasjon. Så lenger du passer på å trekke deg tilbake vis hun blir veldig ukomfortabel.

Vet dette er ganske ræva tips men det kan funke ganske bra å bare spørre henne om hun vil bli bedere kjent.

Hm, du bør gå forsiktig fram tenker jeg, så det ikke blir flaut for henne, for husk det er jobben hennes å være hyggelig mot kundene, så du må være forsiktig med å tolke hennes imøtekommenhet. Jeg antar at du har småpratet litt med henne og at du opplever en god og naturlig kontakt fra din side, siden du har blitt interessert i henne. Jeg tenker at en vei å gå, er å stikke innom butikken f eks en gang i uken eller to og kjøpe noe, forsøk å få blikkontakt og smil pent til henne. Så kan du jo spørre om noen råd rundt det du kjøper og forsøke å småprate litt om f eks været og annet og selvsagt pass på å handle når det er lite folk der. Hvis du opplever at hun ser forventningsfullt etter deg og smiler ekstra bredt når du kommer, så kommer hun til å benytte seg av anledningen og du får “drahjelp”. Men vær forsiktig, hvis hun ikke gir tydelige signaler på at hun liker at du kommer oftere innom og bare skal ha hjelp fra henne, så bør du snarest trekke deg.

Det enkle er ofte det beste :-)
Om du føler at kontakten dere har er god så hvorfor ikke. Ser ikke noe i veien for å ta kontakt med noen en treffer i en sånn situasjon.
Hvordan du skal gå frem må du nesten finne ut av selv. Om tonen er god så går det jo an å flette inn et “om du hadde vært singel så hadde jeg invitert deg på middag”. Ufarlig, får svaret du er på jakt etter og om det ikke er interessant så finner du ut det uten at du ødelegger de for deg hyggelige apotekbesøkene :-)