Ftm hjelp meeeg

Sorry for den tragiske tittelen lol, spørsmålet mitt e i 2 avsnitt hvis du isje gidder å lese alt

Så eg e trans (ftm), men e ikke helt ute enda. Det e egentlig en ganske lang historie når d kommer til familien min, kommer ikke til å gidde å skrive alt her. Uansett, eg e 16, og identiteten min har vært et tema siden eg va rundt 10 år (Så ca 6år), men først no har eg bestemt meg å ta tak i det og transitione, fordi eg kan ikke leve sånn lenger.

Eg har sett på alternativer til kem eg kan gå til når det gjelder å snakke med og få hjelp av (skeiv ungdom, ung arena etc), men eg tørr ikke dra alene. Så hvis det e noen andre på min alder som vil snakke med meg og kanskje dra med meg dit, hadde eg sutte pris på det. Kjønn har isje noe å si, men bonus om de og e trans

Så fint at du har funnet steder hvor du vet at du kan gå og snakke med folk og få hjelp, og at du spør om noen kan gå dit med deg.

Jeg tenkte at jeg ville tipse deg om en chat jeg kom over da jeg snakket med noen andre her om kjønnsidentitet, ichatten.no. Det kan man visst stille spørsmål og få svar. Jeg har da selv ikke brukt den. Kanskje det kan være et sted å begynne, og at det da kanskje etter hvert vil bli lettere å gå til de andre stedene.

Takk <3, skal skjekke det ut

Hei hei! Vil bare si at du er ikke alene, jeg er 15(J) og visste at jeg likte andre jenter siden jeg var 10. Foreldrene mine er veldig strenge når det kommer til LGBTQ, så jeg har ikke kommet ut enda. Mitt tips er at du kan prøve å finne venner som støtter deg. Vennene mine er de eneste jeg kan være meg selv med og jeg er veldig glad i dem. Lykke til!:)