Fritiden til en lastebilsjåfør

Jeg lurer på hvor mye fritid en lastebilsjåfør har (tenker da på post osv, ikke grus og sand). Jeg går utdanning for yrkessjåfører, og får førerkort C, CE, D, truck og ADR, pluss YSK i gods- og transport. Men jeg er usikker på hva jeg bør søke jobb som. Jeg har store planer om å bli med i Røde Kors, og ønsker derfor en 8-16 jobb. Da får jeg jo gjerne være med på flere kurs, samlinger og oppdrag, selv om jeg ikke får med meg alle oppdragene. Tenker derfor at buss er det beste. Men samtidig har jeg ikke lyst til å kjøre en buss med bråkete skoleunger, og jeg er stresset for å overse en som står og venter på bussen (selv om det ikke er så stress i Bergen når det går buss hvert 5. minutt). Jeg liker også å utforske nye byer og land, men samtidig er jeg ikke så glad i å laste og losse lastebilen. Hjelpekorpset er det viktigste for meg, da jeg heller vil være arbeidsledig og frivillig i RK, enn å ha årslønn på 10 millioner og ikke være med i RK. Jeg skal også bli med i beredskapsambulansen, og vi har faste vakter på fotballkamper, kjører utrykning med blålys osv. Kanskje det beste bare er å kjøre taxi/minibuss? Er det noen her som er yrkessjåfør og/eller frivillig som kan komme med tips/fakta om hvordan det blir tidsmessig og hva som er best?