Et samfunn

som ikke kan sørge for at alle har et tilfredsstillende sexliv kan aldri bli et bra samfunn. Så enkelt er det.

Blir litt “far out” at samfunnet skal sørge for at alle skal ha et tilfredsstillende sexliv vel?
At det er frustrerende å ikke få utløp for seksuelle behov - for ikke å snakke om nærhet og naken hud - det kan nok de fleste kjenne på.
Men samfunnet kan da ikke ta ansvaret for det.

Det er ikke samfunnet sitt ansvar for å sørge for at enkelt individet har et tilfredsstillende sexliv. Det er enkelt individet selv som må sørge for at det har et sexliv som er tilfredsstillende for en selv.

Om man føler at man ikke får til dette, så kan man søke hjelp, ved å f.eks. ha samtaler med en sexolog som kan si litt om hva man kan gjøre for å oppnå det man ønsker. Men ingen kan tvingen noen til å ha sex med noen, og samtykke fra alle parter ved et seksuelt forhold er veldig viktig, selv om dette bare er en engangs hendelse, eller noe som vil vedvare over tid.

Hvordan skulle dette i så fall fungert, skulle noen måtte gjøre slik at du har et tilfredsstillende sexliv, og dermed ofre seg for det? Jeg skjønner ikke tanken bak at samfunnet skal ha ansvaret for dette, annet enn å lære en opp til hva som kan være bra og gjøre at man får et bra sexliv, i forhold til hva man kan gjøre for å bli en mer attraktiv partner for andre. Jeg tror det er mye man kan gjøre i det å finne ut hva som er tilfredsstillende og godt for en selv, men at det også er kjempe viktig å lære om hva som kan være tilfredsstillende og godt for en partner. Den beste sexen er vel når det er godt og trygt for begge to?

Det er som dere sier, ingen oppgave som samfunnet kan ta ansvaret for. Ergo kan heller aldri samfunnet bli bra, fordi mennesker vil falle på sidelinjen med tanke på å få oppfylt det de trenger.

Jada, takk for etikk-timen

Det hadde vært meningsløst i mitt tilfelle, fordi det er turnoff for min del, om den andre ikke vil av hele sin sjel. Så nei, jeg ville aldri foreslått det.

Det er da iallfall bra :)

Samfunnet kan da lære en opp, f.eks. med bedre seksualundervisning.

Jeg tror kanskje at feilen kan også være det tanken at man alltid skal få oppfylt sine behov, at man bare kan ha det bra da, og at samfunnet bare kan være bra da.

Det er egentlig bare erkjennelse av fakta for min del. Jeg har levet med dette lenge, og har prøvd alt jeg kommer på for å finne ut om det kan ses på en annerledes måte. Det kan rett og slett ikke bli bra utifra alt jeg har prøvd og opplevet.

Men ja, om det fantes en måte å falle til ro med utilfredsstilte behov så måtte det være svaret.