Er det noen som har lyst å bli kjent?

Jeg er en 23 år gammel jente fra oslo og føler meg litt ensomt er det flere som har lyst å bli kjent?

Hei, jeg er 14 om det ikke er for ille. Jeg vill gjærne bli kjent

Hvordan skal jeg kontakte deg? Om du vill snake

Blir gjerne kjent med deg😊

Hvis du bor i Oslo, er det atskillige steder der man kan bli kjent med nye mennesker; kun fantasien setter grenser for hva man kan finne på.

Spiller man eksempelvis musikk, kan man finne andre som har samme interesse og bli med i en rockegruppe der man lett får kontakt med andre som er i samme miljø; man kan prøve seg som gatemusikant eller spørre andre som er det om hva de har mest glede av i musikken; skriver man dikt, kan man lese dem opp eller gi bort en analog diktsamling til tilfeldige mennesker på gaten, noe som kan føre til artige diskusjoner om viktigheten av spontanitet og poesi i en tid der folk til stadighet glaner på mobilen.

Selv kom jeg en gang i snakk med en kunstner som lurte på om jeg kunne spille poker da de hadde et kunstprosjekt i forbindelse med dette; jeg stod over pokerspillet, men tok turen dit - det ble en uforglemmelig kveld; på Outland i Grensen kan man spille rollespill dersom man er nerd eller fan av japansk kultur (flott butikk for mennesker som ikke er helt A4); på biblioteket kan man bli med i en lesesirkel og diskutere bøker i en kaldere årstid; man kan synge i kor eller spille amatørteater, man kan dra på en fotballkamp og diskutere kampen med andre på et utested etterpå, man kan oppsøke kulturelle arrangementer eller utstillinger; man kan prøve laiv (levende rollespill), bli med i Natur og Ungdom, se om man finner noe av interesse på Hausmania, eller finne på noe på egen hånd. Før i tiden la man en lapp i en flaske, kastet den ut i vannet og sendte flaskepost; idag kan man legge igjen en oppmuntring i en lesekiosk - i den tidligere telefonkiosken på Bislett fant jeg forleden et lite dikt.

Hva er det du selv setter mest pris på å gjøre …?

Bare si ifra hvis du skulle trenge flere idéer; livet har utallige muligheter, og vil man finne en venn, kan man, forutsatt at man er kreativ nok, ikke bare finne én, men mange venner.

Så opp med hodet - det er ikke noen grunn til å være ensom i en verden som vår; ønsker deg ellers en fin sommer, og lykke til videre.

Hei, bor en times tid utenfor Oslo. Vil gjerne bli mer kjent! Hilsen mann 26:)

Hei bor i oslo og vil gjerne bli kjent:)

Er du en hyggelig person, noe jeg tror du er, er det sikkert mulig for deg å bli kjent med andre hyggelige mennesker her i byen, og om du har lyst, kunne vi kanskje skrive litt her, så kan jeg forsøke å komme med idéer - som jeg skrev tidligere, har livet utallige muligheter.

Har du spesielle interesser, som for eksempel musikk, eller noe annet …?

I sommer hadde man som kjent fotball-VM med nesten sydlandsk stemning, og folk klarte å åpne seg litt, men nå virker det som om man har gått tilbake til normalen der mange ser på hver sin skjerm uten å få øye på mulighetene som ligger i hverdagen, noe som er synd, for de er stadig der.

Dikteren som skrev diktet jeg fant i lesekiosken, holder eksempelvis fortsatt på:
sageneavis.no/har-du-funnet-en-lapp-i-smoret-eller-sykkelkurven-denne-sagene-beboeren-vil-gi-folk-et-smil/s/5-144-179972

Går man ti år tilbake i tid, var det en annen som la igjen anonyme lapper i byen:
aftenposten.no/oslo/i/yr3E/oensker-aa-glede-andre-med-anonyme-lapper

For min del kom jeg aldri i avisen, men det var mange som satte pris på de flere tusen oppmuntringslappene jeg delte ut på gaten; mitt kommende prosjekt går ut på å legge igjen førstedagsbrev (det vil si konvolutter med frimerker stemplet første dag) i bøker på biblioteket med en hilsen inni slik at dette ser ut som et ekte brev; kanskje noen som føler seg ensomme vil sette pris på å finne et lite brev i en bok om ensomhet …?

Så mulighetene er mange; bare fantasien setter grensene for hva som er mulig - vi lever i en kald verden, men det er fullt mulig å gjøre den en smule varmere. :)