har drit lyst til og starte et band typ metal/rock/punk aktig men hvor i helvete finner man folka som gidder og bli med?? noen som har noe experience i dette? đ
Det korte svaret er at det avhenger av hva slags band du vil starte. Skal dere spille sammen bare pÄ gÞy, bli superstjerner eller noe midt i mellom?
jeg er bassist var i ett band fĂžr
Det er ikke sÄ viktig for meg og vÊre superstjerne sÄnn egt mest bare fÄr gÞy men ogsÄ samtidig kunne ta det litt seriÞst da
NÄ vet ikke jeg hvor du bor, og det er ikke sÄ farlig heller.
Om det er en eller annen form for kulturskole, ungdomsklubb med Þvingslokaler eller lignende der du bor sÄ ville jeg startet der. Der mÞter du ofte folk med de samme interessene som deg, og som ogsÄ kanskje vil vÊre med pÄ Ä starte et band.
Jeg vet at her jeg bor sĂ„ har vi et ungdomshus som har fĂ„tt kallenavnet âRockeverkstedetâ, rett og slett fordi det er musikk som har vĂŠrt det de har holdt pĂ„ med, og mange band og artister har kommet ut av det. I dag har de ogsĂ„ utvidet tilbudet sitt til Ă„ og vĂŠre en âvanligâ ungdomsklubb i tillegg, sĂ„nn at folk kan bare komme dit Ă„ henge.
Sjekk om det finnes noe sÄnt der du bor, det kan hende det er veien din til Ä starte et band, eller bare ha noen Ä spille med.