5 Jul alene

Vær eneste Desember de siste 5 årene har jeg vært helt alene, jeg flyttet vekk fra hjem byen min i en alder av 27 år, noe som gjør det ekstremt vanskelig å få nye venner.

(Jeg flyttet pga det gamle miljøet jeg hadde i hjem byen som var toxic for meg)

Min familie snakker ikke med meg, pga jeg ikke er kristen nok.

Så ja blir nok billig ribbe på meg i år også

For det første:

Hvis du ikke er “kristen/religiøs nok”, så betyr det at du faktisk har en hjerne - og du bør derfor være stolt av deg selv :)

Dypt/fanatisk religiøse mennesker (i konteksten av tradisjonelle religioner, og i motsetning til spiritualitet) er dessverre ganske korttenkte/uintelligente, irrasjonelle og snevre/trangsynte/unyanserte av seg - som er selve årsaken til at de er dypt/fanatisk religiøse i det hele tatt (i konteksten av tradisjonelle religioner, og i motsetning til spiritualitet).

De er med andre ord lette ofre for kulter, deriblant religioner (i konteksten av tradisjonelle religioner, og i motsetning til spiritualitet) - grunnet deres korttenksomhet/uintelligens, irrasjonalitet og sneverhet/trangsynthet/unyanserthet.

Dyp/fanatisk religiøsitet (i konteksten av tradisjonelle religioner, og i motsetning til spiritualitet) er nemlig uforenlig med langtenksomhet/høy intelligens, rasjonalitet og nyanserthet.

(Og det er selvfølgelig spesielt sant i dagens moderne, kunnskapsrike/opplyste tid, hvor man veit mye mer om hvordan verdenen faktisk fungerer, enn det man gjorde for hundrevis/tusenvis av år siden.)

For det andre:

Jeg ble forresten selv alene under julen i år, for 2. året på rad, grunnet krangler og uoverensstemmelser mellom meg og resten av familien, samt at jeg ikke føler for å “feire jul” for tiden uansett.

Og selv har jeg heller ingen aktive venner lenger, siden jeg flyttet fra hjembyen min, og dermed fra vennegjengen min, for mange år siden. (Og jeg har ikke forsøkt å skaffe meg noen nye venner, siden de fleste mennesker har altfor lav intelligens for meg, samt er altfor irrasjonelle for meg; og dermed ofte bare frustrerer og irriterer meg uansett.)

Så vi er litt i samme båt her.

PS:

Årsaken til at jeg slettet og re-publiserte dette svaret mitt (for de av dere som eventuelt la merke til det), er at jeg ville legge til noen få utdypninger for å unngå potensielle misforståelser ved det jeg skrev. Og siden det ikke er mulig å redigere et innlegg etter en viss tid, så ble jeg dermed nødt til å slette og å re-publisere det isteden.

Så det var ikke meningen å “spamme” denne tråden, ved og re-publisere dette innlegget mitt. Det fantes bare ingen annen måte for meg å redigere dette innlegget mitt på, etter en viss tid, takket være det hjernedøde nettside-designet til dette forumet.

Det finnes mange ulike kristne forsamlinger og kirkesamfunn. Jeg vet jo ikke hvor du bor, men kan det være et alternativ for deg å oppsøke en menighet som er mer åpen og aksepterende?