Fant denne i dag. Er AI generert artist og sang men trøst i den…
Takk for at du deler. ❤️
Musikk er gull verdt til mye. Jeg hører på mye forskjellig, utifra hva jeg holder på med (trening, husarbeid, slappe av, jobbe med meg selv osv).
Mtp sistnevnte, har jeg lyttet en del til disse sangene:
I’m not what happened to me (og flere av sangene til Good Vibes Tribe 11:11)
You are enough (og flere av sangene til Citizen Soldiers).
You’re gonna be okay (Jenn Johnsson)
The Shore (av Matt Maclure, kan lyttes til som at den som drukner er en annen person eller en annen versjon av deg selv, for eksempel den delen som bare vil gi opp).
Hvis jeg skulle valgt en artist, ville jeg nevnt Taylor Swift. Synes hun har mange fine sangtekster.
Ja, musikk fungerer utmerket som medisin, men det er også greit å huske på at før teknologien hadde kommet så langt at man fikk muligheten til å lytte til innspilt lyd, har musikk gjennom historien vært noe man bare kunne oppleve når den ble fremført; noe sosialt som forenet mennesker - både den/de som spilte, og de som hørte på.
Slik at i våre dager, der folk går rundt med hver sin øretelefon samtidig som man snakker om ensomhet, er levende musikk en fenomenal ting, og det å selv begynne å spille et instrument er noe jeg varmt vil anbefale - musikk er til for absolutt alle, og man trenger på ingen måte gå løs på vanskelige eller avanserte komposisjoner for å kunne ha glede og nytte av dette; det å eksempelvis lære å spille piano og bli kjent med musikkteoriens grunnprinsipper er enklere enn man tror.
Og stemningen som skapes når noen setter seg ned foran tangentene og begynner å spille, enten det er på et nachspiel eller i andre sammenhenger - den kan ingen erstatte; å kunne spille musikk er en effektiv nøkkel til sosialt samvær, og finner man andre å spille med i rockegruppe/band, vil en helt ny verden åpne seg.
Så mitt forsiktige råd er å ikke bare passivt høre på musikk, men finne et instrument man har sansen for, bruke litt tid på å bli kjent med det, og begynne å spille - vi som har gjort det, har neppe angret på dette.