Helt sikkert et helt idiotisk spørsmål, men er det mulig å venne seg til å leve uten venner og sosial kontakt? At man fint kan leve i isolasjon livet ut..?
Lurer isåfall på om noen har tips til hvordan..
Har kommet dit at dette er eneste veien jeg ser nå.
Ja. Jeg gikk inn i isolasjon for typ 15 år siden. Det er vanskelig i begynnelsen da vi er sosiale dyr. Det som fungerte for meg var å overtale meg selv over tid at jeg er verdiløs og at ingen har bruk for meg. Du må også aktivt kjempe imot håp noe som gjør veldig vondt. Men til slutt svever du inn i en apatisk dis der ingenting betyr noe lenger og du har akseptert at sånn ble livet og kanskje det er ok. Å være kynisk og paranoid ovenfor råd osv hjelper også.
Å være fattig hjelper også👍
Ja det er helt mulig hvis man har en situasjon som bare må aksepteres og det er ingen annen utvei.
Jeg har levd i isolasjon i mange år. Har bare kontakt med tannlege, lege osv og det er 1-3 g i året. Ingen some kontoer heller.
Det jeg gjør er å ha høylytte dialoger med meg selv hvor jeg veier opp og ned det som plager da.
Jeg diskuterer også frem og tilbake om dette virkelig er rasjonell tenkning fra min side. Hva kan skje liksom. Ingenting!
Som regel kommer jeg frem til en resolusjon om at alt fusset var bare inni mitt hode og så går dagene videre.
Og sånn holder jeg huet i vater