Helsespørsmål angående kutt

Jeg har noen helsespørsmål. Opplever å finne lite som er til hjelp andre steder. For deres informasjon kommer ikke dette til å bli brukt til å skade meg selv eller noen andre(ikke med vilje ivertfall) og kan ikke mye om helse selv så kanskje noen her kan noe(mer en meg ivertfall)

1: Vis man har flere kutt til fettlaget på feks armer/legger/lår egt hvor som helst, hvor man ikke har truffet noen viktige blodårer, er det stor sjanse for å blø ihjel?

2: er det enkelt å treffe store blodårer og nerver under slike kutt?

3: åssen vet man om man har truffet en nerve?

4: kan man overleve vis man treffer en stor blodåre ?/hvor stor sjanse på å dø?

svar på hvilken som helst av disse hadde jeg satt pris på men da vær så snill påpek hvem av d

Jeg lurer på hvorfor du ønsker å vite disse tingene.

Jeg vil kunne vite å hjelpe vis det oppstår en situasjon med noen jeg er glad i. Og da vil jeg vite så mye som mulig å så rett som mulig om temaet

Det er det helsepersonell som kan svare på. Hvis det skjer noe, så kan du ringe 113.

Vet du hvor jeg kan spørre?

Nei, jeg gjør nok ikke det. Er du bekymret for at noen du kjenner skal skade seg selv, er det derfor du spør om disse tingene?

Kanskje Kirkens bymisjon kan være et sted du kunne få snakket med noen om dette. Jeg vet at de har helsepersonell også som jobber der.

Oki takk. Skal skjekke det ut