Dårlig hukommelse i ung alder

Jeg var nettopp å spillt brettspill med noen venner. Og når jeg så ned på brikkene mine så hadde han ene vennen min rotet til brikkene etter at jeg hadde stilt de opp i rekker. Jeg spurte hva som hadde skjedd og han fortalte meg at han gjorde det for litt siden, men at jeg så at han gjorde det og lo etter. Men dette kan jeg ikke huske noe av. Jeg sonet ut et par ganger ila kvelden, men har samtidig fått med meg hva som skjedde rundt meg.

Jeg har opplevd å ha glemt ting her og dær. Men vil ikke si at dette er mer enn hva en gjennomsnittlig person ville ha glemt.

Nå skal jeg da ikke søke opp på google, får garantert bare opp ting om demens og whatever.
Men er dette noe jeg burde oppsøke lege om? Jeg er i tidlig 20 årene og i det siste så har jeg hatt en del stress samt dårlig mental helse.

Jeg vet ikke om du kjører bil, eller så kjenner du kanskje noen som kjører bil vil jeg tro.

Hvis du har glemt hvor du har lagt bilnøklene, er du glemsk, kanskje litt distre.

Hvis du ikke vet hva bilnøklene skal brukes til , da er du dement.

Jeg tipper at du hører til den første kategorien:)

Det du beskriver er ganske vanlig. Og som du selv sier, du har opplevd en del stress og dårlig mental helse i det siste, og det gjør ikke akkurat underverker for hukommelsen. Jeg tror nok ikke det er noe som feiler deg. Og hvis ting roes ned litt med tanke på stress og sånt, så tror jeg det fort blir mye bedre.